12 listopada 2014

Pierogi z soczewicą.

12 listopada 2014

Chwalę się, bo pierwszy raz w życiu wyszły mi smaczne pierogi, poprzednie próby były tragedią ;) Ale tłumaczę się tym, że w moim domu pierogów nie lepiło się nigdy, więc uczyłam się ich na własnych błędach. A to ciasto za grube, a to za cienkie, a to się rozrywało przy gotowaniu. Tym razem wyszły idealnie, za sprawą przepisu zaczerpniętego od Otwartych Klatek. Moją zmianą w recepturze jest dodatek marchewki i kminku do farszu. Zgrały się świetnie.

Składniki:
. 2 szklanki mąki pszennej wysokiego typu (najlepiej 550 lub 500)
. 1/2 szklanki prawie wrzącej wody
. płaska łyżeczka soli

. 1 szklanka czerwonej soczewicy
. 1 średniej wielkości marchewka
. 2 cebule
. pieprz, sól, kminek
. olej
. przyprawa warzywna lub bulion wegetariański

Sposób wykonania:
Cebulę posiekać w drobną kostkę i podsmażyć na dużej ilości oleju, dodać drobno pokrojoną marchew i suchą soczewicę. Podsmażyć chwilę po czym zalać ok. szklanką wody i dusić do miękkości soczewicy i marchwi. Przyprawić solą, pieprzem, kuminem i dowolną przyprawą warzywną. Wymieszać dokładnie i odstawić do ostygnięcia.

Mąkę wysypać na stolnicę w formie kopczyka, a na środku utworzyć dołek. Sól rozpuścić w wodzie. Wodę stopniowo wlewać do dołka z mąki i dokładnie wymieszać przy pomocy noża, a następnie wyrobić ręką. Ciasto powinno być elastyczne jak plastelina. Odkrawać kolejno kawałki ciasta, wałkować, wyciąć szklanką koła. Nałożyć farsz i zlepić brzegi ciasta. Pozostałe ciasto przykryć ściereczką, aby nie wyschło.
Pierogi gotować partiami w osolonym wrzątku kilka minut od wypłynięcia w zależności od grubości ciasta. Podawać ze smażoną cebulką

6 komentarzy:

  1. coś mi się zdaję, że w najbliższym czasie będę lepić pierogi! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, chyba zrobię je w weekend :D mogłabyś tylko podac ile mniej wiecej pierogów wyszło z tych proporcji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia ile wyszło :D Myślę, że najadłyby się 3-4 osoby :)

      Usuń
  3. Pyszne,miałam okazję spróbować ;

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie z 2szklanek wyszło 35pierogów czyli ok.4porcje :)
    ja do swoich dałam cebulke, pieczarki i soczewice z dziwnymi przyprawami, m.in. do kurczaka ;) ale wyszły pysznie, chociaż nie takie ładne jak Twoje ;)
    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Razem z moją mamą robimy niemalże identyczne, są cudowne ^_^

    OdpowiedzUsuń

Pietruchy - Veganise Poland © 2014